Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct jehněčí špízy

Jehněčí maso patří k jarnímu jídelníčku. O jeho spjatosti s jarním obdobím a především obdobím Velikonoc svědčí i obliba pečení sladkých velikonočních beránků, které měly v dřívějších dobách nahradit právě drahé jehněčí maso. Pokud vám však toto maso moc nevoní (skopové má opravdu nepříliš vábný pach, jehněčí sice o něco méně, ale přesto je to znát), nebo s ním nemáte zkušenosti, není nic jednoduššího, než ho "schovat" do špízů. Bude rychle hotové a díky marinádě i skvěle šťavnaté. Ideální přílohou jsou pak brambory pečené přímo se špízy, nasáknou se šťávou z masa a tím získají výbornou chuť. 

Co je potřeba

Co budeme potřebovat na 4 porce

300 g jehněčího masa

200 g kuřecích stehenních plátků

150 g jater

několik plátků anglické slaniny

případně libový párek (nemusí být)

2 zelené (bílé) papriky

2 cibule

8-10 brambor

1

V prvním kroku si přichystáme veškeré ingredience, které budeme napichovat na špíz. Maso odblaníme, případně zbavíme jiných nežádoucích kousků. Nakrájíme ho oboje na podobně velké kousky. Játra pak opláchneme v mléce, zbavíme žlučovodů a blan a také nakrájíme. 

2

Anglickou slaninu natrháme nebo nařežeme na větší kostky, aby při přeložení odpovídaly velikosti masových kousků. Papriku zbavíme semínek a nakrájíme ji podobně. Párek nasekáme na kolečka. Cibuli nyní nezpracováváme, ze špízů stejně padá, tak ji přidáme později s bramborami.

3

Nyní si vezmeme špejle s hrotem, nebo pokud máte kovové jehlice špízy. Postupně napichujeme jednotlivé kousky, aby se pravidelně střídaly. Jakmile máme špejle plné, rozložíme je na plech nebo větší pekáč. Případně je můžeme naskládat na dva pekáče, pokud děláte větší množství, aby se pak ke špízům vešly ještě brambory. 

4

Na marinádu si prošleháme v mističce trochu oleje, s pepřem, mletou paprikou, případně přisypeme i trochu pálivé nebo uzené. Nakonec přisypeme sušené bylinky. Rozhodně nesolíme, játra by ztvrdla, s konečným dochucením tedy počkáme, až budou upečená. Marinádou pak potíráme špízy. Asi polovinu marinády si odložíme a pomažeme jí špízy až při otáčení během pečení. Až dotud si pokrm můžete připravit v předstihu. Takto můžete špízy nechat odležet klidně do druhého dne. V dalším kroku si předehřejeme troubu na 200°. Brambory vydrhneme a i se slupkou nakrájíme na špalíky. Cibuli oloupeme, přeřízneme na poloviny a nakrájíme na plátky. Potom oboje rozhodíme po pekáči mezi špízy, zalijeme trochou slunečnicového oleje, promícháme a vložíme do trouby. 

5

Na pekáč přidáme špízy a vše pečeme asi 20 minut, poté pekáč vyjmeme z trouby, špízy otočíme a spodní stranu namažeme zbylou marinádou. Do hodiny by mělo být vše hotovo, pokud by se vám během pečení zdálo, že maso ještě potřebuje a přitom se některé kousky začínají připékat, přikryjte pekáč alobalem.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články