Co je potřeba

  • 750 g hovězího masa
  • 3 velké cibule
  • 400 g mrkve
  • 1 l červeného vína
  • tymián několik větviček
  • bobkový list 4 ks
  • celý pepř 15 kuliček
  • sůl
  • 100 g špeku
1

Hovězí maso nakrájejte na kostky. Omytou a očištěnou mrkev s cibulí pokrájejte také na kolečka, ta cibulová překrojte v polovině, aby vznikly proužky. Připravte si všechny ostatní inredience. Červené víno nemusí být drahé, maso se bude dusit dlouho, vyhněte se však levnému, vyplatí se to.

2

Všechny připravené suroviny střídavě po vrstvách naskládáme do misky, kameninové nádoby (je nejlepší) nebo hrnce. Začneme cibulí, pak maso, mrkev a tak dokola, do spotřebování celého množství. Přidáme koření a celé zalijeme litrem červeného vína. Necháme v chladu 24 hodin rozležet.

3

Druhý den obsah nádoby scedíme, ale víno nevyléváme, odložíme ho stranou na později. Na řadě je nejméně příjemná věc z celé přípravy – rozdělení jednotlivých surovin tj. maso, mrkev a cibuli zvlášť.

4

Do studeného hrnce vložíme slaninu pokrájenou na kostičky a vyškvaříme ji. Hrnec se postupně zahřívá a ze slaniny se uvolní tuk, nemusí se tedy žádný přidávat. K vyškvařené slanině přidáme scezenou cibuli a osmahneme ji do světle hněda. Z cibule se nejprve odpaří voda, teprve pak zhnědne. 

5

K cibuli přidáme maso, orestujeme ho a pak přidáme mrkev. Vše zalijeme vínem, ve kterém bylo maso naloženo. Na mírném ohni necháme pomalu asi 3 hodiny probublávat. Dobu vaření lze zkrátit použitím tlakového hrnce. Maso v něm bude hotové asi za hodinu. Bourguignon se podává s chlebem nebo vekou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)