Co je potřeba

Na 1–2 porce budete potřebovat:

  • 100 g pohanky
  • 1 mrkev
  • 1 cibuli
  • 1 petržel
  • kousek celeru
  • kousek zázvoru
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 2 lžíce mraženého hrášku
  • sůl, pepř a koření na grilovanou zeleninu na dochucení
1

Nejprve si propláchneme a namočíme pohanku, stačí asi půl hodiny. V mezičase si připravíme zeleninu. Troubu rozehřejeme na 200 °C. Cibuli oloupeme a nakrájíme nadrobno. Mrkev, petržel, celer a zázvor oloupeme. Kořenovou zeleninu nakrájíme na drobné kostičky. Zázvor nasekáme najemno, případně ho můžeme i nastrouhat.

2

Zapékací misku si vymažeme asi lžičkou olivového oleje a nasypeme do ní všechnu zeleninu. Dochutíme solí, pepřem a kořením na grilovanou zeleninu, většinou obsahuje česnek, bazalku, oregano, atd. Zakápneme zbylým olivovým olejem a vložíme do vyhřáté trouby.

3

Pohanka nám mezitím nabobtnala, ponecháme ji v té samé vodě, vložíme ji na sporák, přiklopíme pokličkou a přivedeme k varu. Většinou stačí 5 minut vaření a pohanka je měkká, vše však záleží na délce namáčení. Pokud spěcháte, pohanku rovnou uvařte, trvá to však přibližně 20 minut. Jakmile je pohanka uvařená, stáhneme ji z plamene a necháme pod pokličkou dojít. Mražený hrášek propláchneme a asi po 15 minutách pečení, přidáme do pekáčku k zelenině.

4

Jakmile změkne i hrášek, vytáhneme zeleninu z trouby, přisypeme k ní připravenou pohanku a důkladně promícháme. Rozdělíme na talíře a podáváme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)