Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat ostružinové řezy | recept

Výborný recept. Ostružinové řezy podle našeho předpisu mají svěží „moderní“ fazonku. Jejich příprava vyžaduje trochu zkušeností, ale ty se dají získat jedině tak, že se pustíme po práce. S naším návodem jak udělat ostružinové řezy to bude jednodušší.

Co je potřeba

Suroviny podle návodu
Vybavená a zařízená kuchyň

1

Ostružinové řezy tvoří vrstvy netučného piškotového těsta, ostružin a jemného tvarohového krému. Kdyby si někdo skutečně netroufal upéci piškot, je možno vypomoci si koupeným dvoudílným piškotovým korpusem. Ale piškotu není třeba se bát.

2

Čtyři žloutky vyšleháme se čtyřmi lžicemi vřelé vody. Přidáme jeden šálek moučkového cukru a zase vyšleháme. Omyjeme šlehací metly a v jiné misce ušleháme tuhý sníh ze čtyř zbylých bílků. Do sněhu zašleháme čtyři lžíce studené vody.

3

Žloutkovou pěnu a bílkový sníh smísíme. Postupně zašleháváme jeden plný šálek polohrubé mouky, do níž jsme přimísili půl pytlíčku kypřícího prášku do pečiva.

4

Tukem vymažeme pekáček nebo velký pečící plech. Vysypeme polohrubou moukou nebo (raději) strouhankou. Na plech nebo do pekáčku vlijeme těsto, stejnoměrně je rozetřeme a upečeme (asi deset až patnáct minut – podle síly vrstvy). Upečený piškot se při kontrolním vpichu nelepí na špejli.

5

Piškot necháme vychladnout. Jestli jsme ho pekli v menším pekáčku (a je tedy vyšší), rozřízneme ho horizontálně na dvě poloviny. Když jsme piškot pekli na plechu a je nižší, přepůlíme ho vertikálním řezem – v polovině plechu na šířku. Polovinu piškotu z plechu přesuneme na tácek.

6

Do studené vody namočíme deset plátků želatiny (jeden plátek želatiny nahradí tři gramy práškové, což je jedna vrchovatá kávová lžička). Dvě kostky dobrého tvarohu smícháme s jedním žloutkem, tři čtvrtě šálku moučkového cukru. Jednu šlehačku vyšleháme do tuha. Namočenou želatinu v malém kastrolku a v troše vody na plotně rozpustíme. Vmícháme do tvarohu. Nakonec do tvarohu zamícháme ušlehanou šlehačku.

7

Jeden díl natřeme polovinou tvarohového krému. Podle chuti posázíme dobrými kvalitními, čistými ostružinami (lepší jsou zahradní). Zatlačíme do krému. Přiložíme druhý díl. Natřeme druhou polovinou tvarohového krému a posázíme ostružinami.

8

Ostružinové řezy dáme na několik hodin vychladit a ztuhnout. Pak ostrým nožem krájíme na menší kousky. Na servírovací talíř krájíme jen po menších dávkách, aby nesnědené řezy zbytečně neteplaly – a tím i neměkly.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ostružinový koláč s ořechy
Jak upéct ostružinový koláč s ořechy | recept na koláč z ostružin. Ještě stále jsou ostružiníky obsypané plody a je škoda to nevyužít. Ostružiníky ros…
Jak udělat broskvové řezy | recept
Jak udělat broskvové řezy | recept. Broskvové řezy jsou pikantní zákusek, kterým můžeme své blízké potěšit celoročně. Náš recept na broskvové řezy poč…
Jak vyrobit domácí ostružinový likér
Jak vyrobit domácí ostružinový likér | recept z ostružin. Na likér z následujícího receptu budete potřebovat ostružiny. Ještě teď je jich v lesích pln…