Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct meruňkový koláč s tvarohem | recept

Meruňkový koláč s tvarohem má výraznou sladkokyselou chuť, která je mírněna sladkým tvarohem. Meruňkový koláč s tvarohem je sytý, proto je možno podávat ho vlažný jako sladké hlavní jídlo. Přinášíme návod, jak upéct meruňkový koláč s tvarohem z kynutého těsta.

Co je potřeba

  • suroviny podle rozpisu v receptu
  • kuchyňské vybavení a zařízení
  • pečící trouba
  • forma na koláč nebo plech
1

Na přípravu těsta na dva koláče o průměru 30 centimetrů budeme potřebovat 350 gramů směsi hladké a polohrubé mouky (může být i pouze polohrubá, 250 mililitru mléka, 125 gramů směsi tuku (například hera, máslo, olej), 125 gramů pískového cukru, čtvrt lžičky soli, půl balíčku droždí a jedno celé vejce.

2

Mléko trochu ohřejeme, rozmícháme v něm lžíci cukru, lžíci mouky a půl balíčku kvasnic. Droždí rozmícháme s moukou a necháme vzejít kvásek. Cukru nesmí být příliš, aby se kvasinky „nezahltily“ a mléko nesmí být moc horké (jen vlažné), aby se droždí nespařilo. Úak by těsto obtížně kynulo, a nebo vůbec.

3

Z mouky, vlažného tuku, cukru, soli a vzešlého kvásku vypracujeme těsto. To je při pečení moučníků z kynutého těsta nejdůležitější krok – těsto musí být hladké, vláčné, lesklé, nesmí se lepit na stěny mísící nádoby. Práci nám velmi usnadní elektrický hnětač (ruční nebo stolní).

4

Těsto zakryjeme čistým šátkem (utěrkou) a necháme na teplejším místě vykynout. Mezitím si připravíme ovoce. Meruňky opláchneme, necháme okapat a ještě brouskem trochu osušíme, aby z nich nekapala voda. Rozpůlíme je a zbavíme pecek. Použijeme-li meruňkový kompot, necháme ovoce okapat.

5

Tvaroh rozmícháme se čtyřmi lžicemi moučkového cukru, jedním vanilinovým cukrem, jedním vajíčkem. Ochutnáme. Jestliže máme meruňky příliš kyselé (což bývá zpočátku sezony), tvaroh přisladíme víc. Místo vajička můžeme do tvarohu pro zpevnění případně zamíchat půl vanilkového pudinkového prášku.

6

Ze čtyř lžic polohrubé nebo hrubé mouky, tří až čtyř lžic moučkového cukru, jednoho vanilinového cukru a tří lžic dobrého másla vypracujeme drobenku (žmolenku, posýpku). Drobenka musí být sypká a musí tvořit malé nelepivé hrudky. Zároveň si na nejvyšší stupeň zapneme troubu, aby se předehřála.

7

Koláčovou formu vymažeme tukem. Poloviční množství vykynutého těsta roztáhneme po dně formy. Aby se těsto nelepilo na prsty, trochu si je pomoučíme, a nebo naopak potřeme trochou oleje. Na těsto rozetřeme poloviční množství tvarohu. Nebo těsto roprostřeme po velkém plechu, potom spotřebujeme ostatní ingredience najednou.

8

Na tvaroh klademe půlky meruněk. Povrch koláče zasypeme jemně drobenkou. Do předehřáté trouby vložíme koláč. Máme-li dvě koláčkové formy a velkou nebo horkovzdušnou troubu, můžeme do ní vložit oba koláče. Teplotu snížíme na 200 stupňů. Koláč je upečený asi za dvacet minut – poznáme to podle vypečených okrajů.

9

Upečený koláč necháme mírně zchladnout a podáváme vlažný. A nebo ho necháme vychladnout úplně, nakrájíme na kousky a podáváme podle rodinných zvyklostí.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články