Co je potřeba

- 500 g mrkve
- 500 g zeleného hrášku
- 250 g masa (vepřová plec)
- 0,5 ml zeleninového nebo masového vývaru
- 1 střední cibule
- 50 g sádla nebo jiného tuku
- podle chuti sůl
- cukr
- celý nebo drcený kmín
- hladká mouka na poprášení

1

Začneme přípravou surovin. Maso nakrájíme na malé kousky, neodkrajujeme tučné, necháme ho vysmažit. Maso můžeme použít vepřové, kuřecí nebo krůtí, podle chuťových preferencí.

2

Mrkev očistíme, omyjeme a pokrájíme na drobné kostičky. Hrášek vyloupeme z lusků, případně použijeme mražený. Sterilovaný hrášek má jinou chuť, na toto jídlo se nehodí.

3

Cibuli pokrájenou nadrobno osmahneme na tuku dožluta a přidáme připravené kousky vepřového masa. Osmažíme a vypražíme sádlo z tučných kousků. K opečenému masu přidáme mrkev.

4

Mrkev podlijeme vývarem, osolíme, osladíme a přidáme kmín. Jestliže máme mladou mrkev ze zahrádky, většinou nemusíme přidávat cukr. Mladá mrkev a mladý hrášek obsahují cukru dost. Dusíme několik minut pod pokličkou. Mrkev před přidáním hrášku musí být poloměkká. Do směsi na pánvi vsypeme zelený hrášek, promícháme a asi 5 minut dusíme. Hrášek změkne velmi rychle.

5

Na závěr povrch připravovaného pokrmu lehce poprášíme hladkou moukou a dobře promícháme. Zelenina s masem se zahustí. Po dobu vaření přilévejte vývar opatrně, hotová zelenina má být jen s minimem šťávy. Podáváme s vařeným bramborem nebo bez přílohy. Kdo chce, může si okyselit octem nebo citronovou šťávou.

6
7
8
9
Tipy

Zahustit zeleninu můžeme také rozstrouhaným syrovým bramborem, jídlo je pak bezlepkové. Vaříme-li pro diabetiky, vynecháme cukr.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno