Co je potřeba

Co budeme potřebovat na 2–3 porce:

  • 2 hrsti čočky
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1 mrkev
  • kus celeru
  • 1 menší petržel
  • 1 cibule
  • 2 lžíce rostlinného oleje na opečení
  • 200 ml zeleninového vývaru (nejlépe domácího)
  • 1 lžíce olivového oleje na dochucení
  • špetka soli a pepře
  • muškátový oříšek, sušená petržel nebo libeček
  • několik plátků šunky (množství dle chuti)
  • 2 menší krajíce chleba
1

V dostatečném časovém předstihu přeberte a propláchněte čočku, vsypte ji do hrnce, zalijte vodou, přidejte lžičku jedlé sody a odložte. Jedlá soda dokáže v čočce potlačit některé její známé nežádoucí účinky. Čočku však před vařením slijte, znovu propláchněte a zalijte čerstvou vodou, do níž už další sodu nepřidávejte. Čočku asi po dvou hodinách přiveďte k varu a vařte doměkka, trvá to přibližně půl hodiny. Mezitím si oloupejte cibuli a nakrájejte ji nadrobno. V hlubším hrnci rozehřejte olej a cibuli na něm nechte zesklovatět.

2

V dalším kroku zbavte mrkev, petržel a celer slupky a nakrájejte je na menší kostičky. Jakmile začíná cibule zlátnout, přisypte ji do hrnce se skoro uvařenou čočkou, přidejte zeleninu, zalijte vývarem, přiklopte pokličkou a přiveďte k varu.

3

Jakmile jsou čočka i zelenina měkké, společně je nahrubo promixujte. Potom polévku ochuťte olivovým olejem, přisypte bylinky, případně osolte a opepřete a promíchejte.

4

Šunku pokrájejte na menší kousky. Pečivo rozpečte v topinkovači a potom ho natrhejte na velikost jednotlivých soust. Polévku rozdělte na talíře, posypte šunkou, krutony a podávejte.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno