Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit maso v houbové omáčce | recept

Maso v houbové omáčce | recept. Omáčka je nenáročná na suroviny, vystačíte si s minimem, aby vyniklo spojení hub a masa. Při použití drůbežího masa bude omáčka světlejší, nejtmavší je z masa hovězího. Na fotografii je omáčka s vepřovým masem.
Pokrm můžeme připravit z čerstvých i sušených, předem namočených hub. Ze sušených bude mít intenzivnější houbovou chuť. Barvu ovlivníte i výběrem hub, nejlepší je jejich směs.

Co je potřeba

maso dle osobních preferencí ─ hovězí, krůtí, kuřecí, vepřové
houby, nejlépe směs
cibule
pepř, sůl
hladká mouka na zahuštění
sádlo nebo jiný tuk
voda

1
Cibuli pokrájíme na drobno a osmažíme dohněda na tuku. Přidáme naklepané plátky masa, okořeněné solí a pepřem. Opečeme z obou stran a maso vyjmeme.
2
Do hrnce přidáme houby, podlijeme malým množstvím vody a dusíme doměkka. Podle potřeby přiléváme vodu a mícháme, aby se nám základ nepřipaloval.
3
Po změknutí hub směs v hrnci poprášíme hladkou moukou, zamícháme a přilijeme opatrně vodu. Vodu přidáváme po malém množství, počkáme vždy až přejde varem a teprve pak lijeme další. Tak regulujeme výslednou hustotu omáčky.
4
Když je omáčka dostatečně hustá, vrátíme maso a povaříme, aby se v jídle provařila mouka. Mouka se má v pokrmech vařit nejméně dvacet minut. Hotovou omáčku podáváme s vařenou rýží nebo bramborami.

Místo sádla můžete použít jiný tuk nebo olej. Spojení houbové chuti se sádlem je dobré, bohužel ne moc zdravé.

Houby v jídle musí být dobře uvařené.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak ugrilovat šašlik z masa | recept. Šašlik je masový špíz oblíbený v zemích bývalého Sovětského svazu. Je to jídlo připravované v mnoha variacích z…