Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit domácí vepřovou konzervu

Vepřové maso v konzervě se hodí zejména tehdy, není-li příliš času na uvaření oběda. Dříve se dalo výborné maso v plechu koupit v běžné obchodní síti, dnes už to, bohužel, není tak snadné. Výrobci podlehli tlaku obchodníků na co nejnižší cenu a kvalita nebo spíše nekvalita vepřových konzerv tomu odpovídá. Naštěstí připravit si do zásoby maso ve sklenicích není tak složité. Maso se dá levně nakoupit ve slevové akci a trochu práce za tu chuť stojí. Až si namažete na čerstvý chléb doma vyrobenou konzervu, vzpomenete si na mladá léta, kdy vepřové ve vlastní šťávě obsahovalo skutečně maso.

Co je potřeba

  • 1 kg vepřové plece (ramínko)
  • 1 kg vepřového bůčku
  • 250 g syrového sádla (nebo doma vyškvařené)
  • sůl
  • kmín
  • mletý pepř
  • voda
1

Maso nakrájíme na kostky a v misce promícháme se solí a kořením. Z bůčku před rozkrájením odstraníme kůži, ale nevyhazujeme ji, přidáme ji do pekáče k masu. Vepřová kůže klihovatí a díky tomu bude v hotovém výrobku rosol. Syrové sádlo umeleme, přidáme k masu a promícháme. Máme-li doma vyškvařené sádlo, můžeme ho přidat místo syrového.

2

Maso se sádlem vyrovnáme na pekáč v jedné vrstvě a zalijeme vodou tak, aby bylo téměř ponořené – z vody bude vykukovat jen horní plocha masa. Pečeme v troubě 2 hodiny při 150 °C. Po uplynutí doby pečení maso rozmačkáme šťouchadlem na brambory nebo pokrájíme nožem na kousky.

3

Maso natlačíme do sklenic, zalijeme výpekem a sklenice dobře uzavřeme. Plníme zhruba 1 cm pod okraj sklenice a před uzavřením horní okraj sklenky utřeme suchou papírovou utěrkou.

4

Sklenice zavařujeme hodinu při teplotě 100 °C, pak vyndáme a necháme vychladnout. Sádlo a šťáva pěkně ztuhnou a maso je měkkoučké. Maso vydrželo 2 měsíce, déle nemám vyzkoušeno, vždy se sní.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Presna tak.Ja davam 2kgkrkovicky nebo plecka a 2kg bucku a zavaruji stejne a je to perfektni.

Tak já vám něco povím.Před revolucí jsme také zavařovali a tak jsem zavařila uzený bůček, byl v komoře až doteď, protože se dávaly sklenice pořád dopředu. nedávno jsem sklenici našla,ale je stále průsvitná,asi jí nic není.Jíst ji nebudeme,ale dala bych ji potravinářskému průmyslu na vyzkoušení,stáloby to za to,počítám tak že je stará tak 20 až 25let. Co vy na to? Brigita.

Souhlasím dělali jsme to podobně při zabíjačkách mrazáky tenkrát nebyly a maso se muselo nějak konzervovat
mirek

Ano já také souhlasím, že nikdo není žádný blbec, také zavařuji syrový bůček a to úplně jednoduše a to už kolik let .Nakrájím si syrový bůček na kostky, až mám všechen bůček nakrájený tak ho nandám do půlky sklenice, přidám tam kousek kůže asi 3x3cm, 1 Pol. lžíci studené vody, 1 čaj:Lžičku soli a doplním bůčkem.
Sklenice pak pořádně uzavřu a dám vařit, až je tam 100°C tak to vařím 1hod. jeden den a druhý den znovu 1 hod. Maso dávám do menších sklenic se širším otvorem, je krásně uvařené, měkké a kam se hrabe za kupovanou vepřovkou.Jak tady někdo píše, že to peče v troubě a pak zavaří, tak to maso není tak měkké jako když ho dělám tak, jak tady popisuji.Je to 2 dny co jsem zavařovala 15 sklenic z 5kg bůčku a už tam máme jen 12 sleniček.Je to velmi jednoduché a moc dobré, kdo to chcete, vyzkoušejte, nemůžete na tom vůbec nic pokazit.Přeji pěkný večer a at se to každému povede, s pozdravem Anička.

Další zajímavé články

Kachna na jablkách | recept. Pečená kachna je oblíbeným slavnostním jídlem. Kachní maso je samo o sobě chutné a pokud je dobře připravené, tak i šťavn…