Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 1 menší květák
  • 1 cibuli
  • 3 stroužky česneku
  • cca 2 lžíce slunečnicového oleje
  • špetku soli, pepře, majoránky
  • trochu petržele, libečku či jiné oblíbené bylinky
  • kousek hermelínu
1

Jako první si opereme a očistíme květák, rozdělíme ho na menší hlavičky a klademe ho do zapékací misky. Zakápneme ho slunečnicovým olejem a trochu posolíme. Přidáme česnek rozdělený na stroužky, ale neloupeme ho. Nádobu vložíme do trouby vyhřáté na 200 °C. Květák pečeme asi 30 minut, aby změkl, ale zůstal pevný, není třeba, aby se úplně drolil.

2

Mezitím si oloupeme cibuli, nasekáme ji nadrobno. V hlubším hrnci rozehřejeme rostlinný olej a cibuli na něm opečeme. Plamen stáhneme až ve chvíli, kdy začne cibule zlátnout. Necháme dojít.

3

V dalším kroku přidáme do hrnce upečený květák. Zalijeme vodou, aby byl květák ponořen, zvětšíme plamen a necháme krátce přejít varem. Osolíme a opepříme, můžeme přidat i špetku majoránky a zamícháme, česnek vyloupneme ze slupky, ponorným tyčovým mixérem rozmixujeme na hladký krém.

4

Nakonec opereme bylinky a nasekáme je nadrobno, hermelín nakrájíme na malé kousky. Následně polévku rozdělíme do misek nebo talířů posypeme bylinkami, dozdobíme hermelínem a ještě horké podáváme. Hermelín se začne rozpouštět a táhnout. Dobrou chuť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)