Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit lehké zapečené brambory | recept

Lehké zapečené brambory | recept. Nevíte, co rychlého, jednoduchého a dietního připravit ve všední den k večeři? Zkuste lehké zapečené brambory podle našeho receptu. Postup, jak připravit lehké zapečené brambory, které budete mít během půl hodiny hotové, naleznete v našem článku. Lehké zapečené brambory neobsahují mnoho kalorií, jsou totiž upečeny s minimálním množstvím tuku a obzvlášť pokud k zapečení použijete mléko, jedná se o velmi dietní jídlo.

Co je potřeba

  • 500 g kuřecích prsou
  • 1 kilogram brambor
  • čerstvá či mražená zelenina (např. brokolice, květák, mrkev, paprika, rajčata apod.)
  • 250 ml mléka nebo 12% smetany
  • 2 vejce
  • sůl, pepř, čerstvé či sušené bylinky
  • trocha rostlinného oleje
  • 100 g nepříliš tučného sýru
1

A jaký je postup?

Brambory oloupejte (nové brambory nemusíte), omyjte a nakrájejte na plátky. Poté je osolte a okořeňte.

2

Maso nakrájejte na menší kousky, taktéž je osolte, opepřete a posypte čerstvými či sušenými bylinkami. Přidat můžete i prolisovaný česnek.

3

Do pekáče nalijte trošku rostlinného oleje a rozehřejte jej v troubě. Poté do pekáče nasypte kousky kuřecích prsou, brambory a nakrájenou zeleninu. Vše mírně opečte.

4

Mezitím důkladně rozmíchejte vejce, přilijte mléko či smetanu a vaječnou směs osolte a okořeňte. Poté směsí zalijte brambory, maso a zeleninu.

5

Vše nechte zapéct asi 20-30 minut v troubě vyhřáté na teplotu 200 °C. Deset minut před koncem pečení obsah pekáče zasypte strouhaným sýrem.

6

Zapečené brambory podávejte s čerstvou či kvašenou zeleninou.

7

Brambory můžete zapéct také bez masa. Použijte brokolici nebo třeba květák, rajčata a čerstvý libeček. Další ingredience můžete ponechat. Anebo vyzkoušejte brambory zapečené s rajčaty či špenátem a ricottou. Použít můžete také jiné ingredience – „co dům dal“.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit bramborové lokše | recept
Bramborové lokše | recept. Se „staročeskými“ lokši jste se určitě již setkali, ať již na pouti nebo na jiné společenské akci. Je však nějaký rozdíl me…