Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct tvarohové řezy s jahodami

Za několik týdnů se začnou objevovat první české jahody. Není snad nikdo, kdo by si na nich nepochutnal. Nejlepší jsou jen tak, čerstvě utržené, ale i bublanina nebo jahodové knedlíky mají něco do sebe. Ještě před tím, než sezona jahod začne, zkouším moučníky s tímto ovocem. Dovozové jahody sice nejsou tak voňavé jako tuzemské, ale i tak se tyto řezy povedly. Jsou bez mouky, takže radost z nich budou mít všichni s bezlepkovou dietou. Recept pochází z mojí sbírky (autor neznámý), po ochutnání si myslím, že stejně dobře budou chutnat s malinami, borůvkami či ostružinami až přijde jejich čas.

Co je potřeba

  • 200 g tvrdého tvarohu
  • 100 g mletých mandlí
  • 100 g rozinek
  • 100 g másla
  • 5 vajec
  • 100 g krupicového cukru
  • smetana ke šlehání
  • jahody
1

Rozklepněte vejce a oddělte žloutky od bílků. Bílky odložte prozatím stranou, později z nich ušleháte sníh. V misce utřete změklé máslo se žloutky a krupicovým cukrem do pěny.

2

Do směsi pak zapracujte velmi jemně mleté mandle (mandlovou mouku) a co nejjemněji nastrouhaný tvrdý tvaroh. Rozinky předem namočte, nebo v časové tísni spařte horkou vodou. Přidejte je k těstu.

3

Z odložených bílků ušlehejte pevný sníh a vpravte ho do hmoty v misce. Těsto pak pomocí stěrky rozetřete na plech potřený tukem a vložte do vyhřáté trouby. Pečte při 190 °C asi 15–20 minut. Čas je nutno brát jako orientační, záleží na vašem spotřebiči. 

4

Upečený moučník nechte dobře vychladnout. Nechte ho odpočívat několik hodin, teplé těsto je velmi křehké a lámavé. Se studeným těstem se manipuluje lépe, přesto musíte krájet a přenášet jednotlivé kousky velmi opatrně. Moučník ozdobte ušlehanou neslazenou smetanou a čerstvými jahodami. Aby smetana déle vydržela, je možné použít na zpevnění želatinový ztužovač zastudena.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct košíčky s jahodami | recept
Košíčky s jahodami | recept. Jahody se šlehačkou jsou naprostá klasika. Co si je ale vylepšit upečeným košíčkem z mandlového těsta potřeného čokoládou…
Jak upéct drobenkový makový koláč
Makový koláč z drobenky je z kategorie receptů pro začátečníky. Zvládne jej upéct naprosto každý, včetně starších dětí. Mezi dvěma vrstvami křupavé dr…